Odwrócona lekcja informatyki

Opublikowano: 23 grudnia, 2019

Przed świętami klasa 7 wraz z nauczycielem informatyki Panem Łukaszem Rusztynem zaczęła cykl kilku lekcji „odwróconych”, w których to uczeń staje po drugiej stronie biurka i ma możliwość poprowadzenia lekcji.

Po uprzednim wprowadzeniu w to jak powinna wyglądać lekcja, jakie elementy powinna zawierać, a także gdzie i jak można wyszukiwać informacje – uczniowie przygotowują swoje wystąpienia. Nauczyciel pełni tu rolę wspierającą.

Prowadzenie lekcji przez uczniów uczy ich większego zaangażowania w proces uczenia się. Wyszukiwanie informacji, gromadzenie notatek, wymyślanie ciekawych punktów lekcji takich jak pytania, zagadki, czy pokaz multimedialny – kształcą ucznia na wielu płaszczyznach.

Samodzielne wystąpienie to dla ucznia wielka chwila, pokonuje tremę związaną z publicznymi występami, dodaje to wielu punktów pewności siebie oraz wpływa na samoocenę ucznia oraz proces integracji całej grupy.

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi, tabela i w budynku

Wyróżnione

Przeczytaj również...