Rajd Rowerowy

Opublikowano: 8 października, 2018

W dniach 20-21 września br., odbył się rajd rowerowy ,,śladami walk o niepodległość”,
z noclegiem w Górecku Kościelnym.
Uczestniczyło w nim 22 uczniów ze szkoły w Gorajcu oraz pięcioro opiekunów, w tym dwoje rodziców.
W drodze do Górecka Kościelnego wstąpiliśmy na ,,Wzgórze Polak” w Panasówce, gdzie znajduje się pomnik powstańców styczniowych oraz obelisk upamiętniający Polaków
i Węgrów walczących w oddziale Lelewela Borelowskiego, który dowodził oddziałem polskim w zwycięskiej bitwie z Rosjanami pod Panasówką we wrześniu 1863 r.
Kiedy dotarliśmy na miejsce – do ,,Karczmy nad Szumem” zostaliśmy sprawnie zakwaterowani, następnie zjedliśmy zasłużony obiad.
Po chwili odpoczynku udaliśmy się nad rzekę Szum. Zwiedzaliśmy zabytkowy drewniany kościół św. Stanisława, aleję z wiekowymi dębami/najstarszy ma ponad 500 lat/ oraz kaplicę na wodzie.
Po powrocie rozgrywane były mecze piłki siatkowej i nożnej. Nie zabrakło także ogniska
z pieczonymi kiełbaskami i ,,nocnych podchodów”. Po tak wyczerpującym dniu wszyscy grzecznie udali się spać.
Rano po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Gorajca. Wstąpiliśmy także na zaporę na rzece Szum. Następnie zatrzymaliśmy się przy kamiennym pomniku i drewnianym krzyżu, poświęconym poległym partyzantom ze zgrupowania kpt. ,,Wicka”, którzy walczyli
w Puszczy Solskiej.
O godzinie 13 wróciliśmy do szkoły.
W czasie jazdy jedna z uczennic doznała upadku. Całe szczęście, że posiadała kask na głowie, więc skończyło się tylko urazem ręki. Wszyscy uczestnicy wycieczki wrócili bardzo zadowoleni. Szczególne podziękowania należą się rodzicom-opiekunom: pani Magdalenie Rybaczuk i pani Annie Grzywna – za pomoc w organizacji rajdu.