WPROWADZENIE DO PROJEKTOWANIA 3D W KLASIE II – NOWE HORYZONTY INFORMATYKI

Opublikowano: 16 maja, 2024

Dnia 15 maja uczniowie klasy II mieli niezwykłą okazję zapoznać się z podstawami projektowania 3D podczas lekcji informatyki. Nauczyciel, pan Łukasz Rusztyn, wprowadził młodych adeptów technologii w świat grafiki 3D, projektowania oraz druku na drukarkach 3D. Było to fascynujące doświadczenie, które otworzyło przed nimi drzwi do nowoczesnych technologii.

Na początku zajęć, pan Rusztyn przedstawił teoretyczne podstawy grafiki 3D i projektowania. Omówiono różnorodne techniki oraz narzędzia, które umożliwiają tworzenie trójwymiarowych modeli. Następnie uczniowie zapoznali się z portalem 3dslash.net, który pozwala na projektowanie w prosty i intuicyjny sposób, przypominający popularną grę Minecraft. Dzięki temu, dzieci mogły od razu przystąpić do tworzenia swoich pierwszych budowli, rozwijając jednocześnie wyobraźnię przestrzenną.

Kolejnym krokiem było założenie kont na portalu Tinkercad.com, co umożliwiło uczniom tworzenie bardziej zaawansowanych projektów. Dzieci projektowały domki, pokoje oraz różne przedmioty codziennego użytku. Po ukończeniu prac projektowych, nauczyciel przygotował je do druku, korzystając z programów do „krojenia” plików 3D, tzw. slicerów, dostosowując je do formatu naszej szkolnej drukarki.

Następnie wszyscy przeszli do szkolnej pracowni S.T.E.A.M., gdzie pan Rusztyn zaprezentował działanie drukarki Banach 3D. Uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak ich wirtualne projekty mogą stać się rzeczywistością.

Te zajęcia były nie tylko ciekawe, ale przede wszystkim edukacyjne i przyszłościowe. Uczniowie zdobyli praktyczne umiejętności, które z pewnością będą przydatne w dalszej nauce i życiu codziennym. Dzięki takim lekcjom młode pokolenie ma szansę rozwijać swoje pasje i zainteresowania, odkrywając przy tym fascynujący świat nowoczesnych technologii. Czekamy z niecierpliwością na kolejne kreatywne wyzwania.

Wyróżnione

Przeczytaj również...