Warsztaty matematyczne

Opublikowano: 21 listopada, 2018

Logo-OK-680x199

Dnia 16 listopada 2018 r. odbyły się w Lublinie warsztaty matematyczne dla uczniów
i nauczycieli. Zajęcia miały miejsce w II Liceum Ogólnokształcącym im. Hetmana Jana Zamoyskiego. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy trzeciej gimnazjum: Paweł Wyłupek i Rafał Piwowarek oraz nauczyciel matematyki pani Krystyna Jachymek – Kurek.

Warsztaty matematyczne dla uczniów zawierały zajęcia z GeoGebrą oraz zadania na dowodzenie. Prowadzone były przez nauczycieli matematyki z II LO w Lublinie.

GeoGebra to bezpłatne oprogramowanie matematyczne w języku angielskim na wszystkich poziomach edukacji, które łączy geometrię, algebrę, arkusz kalkulacyjny, tworzenie wykresów, statystykę i rachunek różniczkowy w jednym.

Warsztaty dla nauczycieli zatytułowane były „W drodze do sukcesu – jak uczyć twórczo
i efektywnie matematyki”. Prowadzili je wykładowcy z Instytutu Matematyki UMCS, nauczyciel matematyki II LO oraz doradca metodyczny z matematyki:

„Dlaczego warto studiować matematykę”- dr hab. Mariusz Bieniek Dyrektor Instytutu Matematyki UMCS, Kierownik Zakładu Rachunku Prawdopodobieństwa.

„Jak dostrzec w zadaniu problem, jak przekształcić problem na twierdzenie” – dr Jerzy Mycka, starszy wykładowca w Zakładzie Informatyki Instytutu Matematyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

„Nowe technologie w nauczaniu matematyki wsparciem dla ucznia zdolnego” – dr Agnieszka Kozak, starszy wykładowca w jednostce Zakład Dydaktyki Matematyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

„Jak przygotowywać uczniów do konkursów i w przyszłości do Olimpiady Matematycznej” – mgr Marcin Mazur, nauczyciel matematyki II LO.

„Jakie możliwości rozwoju ma nauczyciel matematyki jeśli chce pracować z uczniem zdolnym” mgr Elżbieta Marzycka doradca metodyczny z przedmiotu matematyka LSCDN.

W trakcie warsztatów z nauczycielami spotkała się pani Teresa Misiuk, Lubelski Kurator Oświaty.

?????????????????????????????????????????????????????????????????

Wyróżnione

Przeczytaj również...